_Co podkręca metabolizm_

Odchudzanie to nie tylko zmiana nawyków żywieniowych czy ruch na świeżym powietrzu. Często wydaje nam się, że jemy niewiele, a waga nie spada. Powodem może być słaby metabolizm. Jak go zwiększyć?

Poznajcie 8 sposobów na zwiększenie przemiany materii!

  1. Sport – to jeden z najskuteczniejszych sposobów na pobudzenie metabolizmu. Jednak jeśli myślicie, że każdy rodzaj sportu jest tak samo dobry to jesteście w błędzie. Specjaliści od trenowania twierdzą, że jedne ćwiczenia eliminują tłuszcz w określonych partiach ciała a inne zwiększają masę mięśni. Zauważają również, iż metabolizm pobudza trening interwałowy, czyli raz szybszy a raz wolniejszy, w czasie którego zwiększa się i przyspiesza tętno. Z kolei podnoszenie ciężarów lepiej jest zostawić kulturystom.
  2. Ostre przyprawy – mimo, że nie wszystkie przyprawy są zdrowe, to akurat ostra papryka, pieprz czy imbir znacząco przyspieszają przemianę materii. Czarny pieprz jest bowiem źródłem piperyny, a papryczka chili kapsaicyny – przyprawy te zwiększają przemianę materii aż o 10%! Co daje przy diecie 1800 kcal aż 180 więcej spalonych kalorii. Równie skuteczny jest imbir, o czym wiedzą mieszkańcy Japonii, którzy często dodają imbir do potraw.
  3. Garcinia cambogia – nazwa ta pewnie niewiele Wam mówi. W każdym razie raczej mniej niż pieprz czy papryka. Chodzi jednak o mały, żółty owoc będący elementem przyprawy curry. Curry spotkacie w daniach kuchni indyjskiej. Badania naukowe wykazały, iż jeden ze składników owej żółtej rośliny to kwas hydroksycytrynowy, który wyjątkowo skutecznie eliminuje tkankę tłuszczową z organizmu. Poza tym pobudza metabolizm i zmniejsza apetyt.
  4. Kwasy tłuszczowe omega – nie jest tak, że każdy tłuszcz jest zły. Warto jeść tłuszcz, szczególnie że to właśnie w nim rozpuszczają się witaminy. Szczególnie sprzyjają zdrowiu kwasy tłuszczowe omega – wspomagają układ krwionośny oraz przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej i zwiększają metabolizm. Najcenniejsze są tłuszcze ryb z zimnych mórz (halibut, tuńczyk, sardynka, łosoś, śledź), ponieważ podobnie jak siemię lniane czy awokado pobudzają enzymy rozkładające złogi tłuszczu w tkankach podskórnych.
  5. Białko – zdecydowanie poprawia przemianę materii. Wręcz jest składnikiem, który potrafi rozgrzać metabolizm jak żaden inny produkt. A wszystko dzięki zawartemu w białku hormonowi wzrostu, zwiększającemu zapotrzebowanie na energię aż o 15%. Jeśli więc kochacie szynkę z kurczaka czy wołowe befsztyki, zaaplikujcie sobie dietę wysoko białkową lub nisko węglowodanową. Niestety, dieta bogata w białko ma też swoje wady, do których należy zakwaszenie organizmu czy też niedobór witamin i mikroelementów obecnych w węglowodanach. Dlatego dietetycy zalecają, aby nie stosować diety białkowej dłużej niż cztery tygodnie. Warto po prostu takie zalecenia jak zwiększenie spożycia białka traktować z głową i z zachowaniem umiaru, na przykład zwiększając ilość białka po południu i wieczorem, gdyż w o tej porze jest ono najlepiej przyswajalne. Specjaliści od żywienia szczególnie zalecają dietę białkowo-jarzynową, ponieważ zwiększa ona metabolizm i można stosować ją dłużej. Polega ona na jedzeniu chudego mięsa oraz warzyw.
  6. Witamina B6 – wiedziały o tej sztuczce już nasze babki, pijące na kilka tygodni przed karnawałem kwas chlebowy. Dzięki temu mogły pojawić się na balu lżejsze od kilka kilogramów. Nic dziwnego, przecież kwas chlebowy obfituje w drożdże i w chleb razowy, będące źródłem witaminy B6. Witamina ta jest istotnym elementem koenzymów biorących udział w przemianie białek oraz tłuszczów i aminokwasów.
  7. Jod – to pierwiastek bardzo aktywny w syntezie tyroksyny, czyli hormonu produkowanego przez tarczycę. Dostateczna ilość tego hormonu zwiększa przemianę materii. Potrawy bogate w jod to rzeżucha, morskie ryby czy suszone glony.
  8. Woda mineralna – to kolejna sztuczka dietetyczna. Zwiększa metabolizm, ale najlepiej, aby była zimna, gdyż wówczas organizm zużyje więcej energii do podgrzania ciała. Oczywiście energię tę weźmie z fałd tłuszczu.

Telefon kontaktowy        (22) 828 59 03