Zimą o wiele częściej niż w innych porach roku dokuczają nam różnego rodzaju infekcje. Możemy się ich ustrzec, jeśli w porę zadbamy o wzmocnienie odporności swojego organizmu.

 

Zioła wzmacniające odporność

Kuracje roślinne z aloesu, rozmarynu i imbiru doskonale wspierają układ immunologiczny. Oczyszczają one nasz organizm z ubocznych produktów przemiany materii oraz z toksyn. To między innymi one są odpowiedzialne za osłabienie naszej odporności. Roślinne kuracje z wymienionych roślin działają także na komórki odpornościowe stymulująco, zmuszają je do bardziej wydajnej pracy. Do przygotowania wzmacniającej układ immunologiczny nalewki z rozmarynu potrzebujemy dwa kawałki kory cynamonu, garści świeżych listków rozmarynu, startej gałki muszkatołowej, pięć goździków, butelki czerwonego półwytrawnego wina i łyżeczki suszonego imbiru. Cynamon, goździki i rozmaryn wkładamy do słoja i lekko rozgniatamy tłuczkiem. Dodajemy gałkę muszkatołową oraz imbir, wlewamy wino, mieszamy, zamykamy i odstawiamy w chłodne miejsce na dziesięć dni. Gotową nalewkę przecedzamy, przelewamy do czystej butelki, zamykamy korkiem. Nalewką pijemy wieczorem po jednym kieliszku.

 

Jak zwalczyć przeziębienie?

Zimowe infekcje można zwalczyć lekami dostępnymi w aptece. Ale równi skuteczne są naturalne metody. Do naturalnych leków, które skutecznie zwalczają przeziębienie należą: cebula, czosnek, miód, imbir. Warto sięgnąć także po zioła: liście podbiału, czarny bez, kwiat lipy, szałwię. Napar imbirowy nie tylko rozgrzewa, ale także obniża gorączkę. Przygotowujemy go z posiekanego korzenia imbiru, soku z cytryny i miodu. Syrop z pokrojonej w grube plastry cebuli, a następnie zalanej miodem skutecznie pomaga zwalczyć męczący kaszel. W trakcie przeziębienia warto nie tylko stosować naturalne kuracje, ale także przynajmniej przez czterydni poleżeć w łóżku. Wypoczynek jest konieczny, aby organizm stał się silniejszy i łatwiej poradził sobie z infekcją. Warto spać jak najwięcej, wskazane są nawet drzemki w ciągu dnia. W czasie przeziębienia koniecznie sięgajmy po owoce, które są źródłem witaminy C. Warto jeść między innymi kiwi, pomarańcze i jabłka. Sięgajmy także po herbatkę z dodatkiem soku z czarnego bzu, która wzmocni osłabiony infekcją organizm. Przed położeniem się spać warto wypić także herbatkę z dodatkiem soku malinowego.

 

Co jeszcze możemy zrobić, aby uniknąć zimowych infekcji?

Wielu zdrowotnych problemów w okresie zimowym możemy uniknąć unikając wychłodzenia organizmu i wybierając ubiór dostosowany do pogody. Pamiętając o tym ustrzeżemy się nie tylko przeziębienia, ale także typowo kobiecych przypadłości. Należą do nich: zapalenie pęcherza i przeziębione przydatki. W chłodne zimowe dni panie powinny zakładać bawełnianą, ciepłą bieliznę, spodnie i długie puchowe kurtki. Należy także pamiętać o noszeniu ciepłej czapki. Dzięki temu ustrzeżemy się problemów z zatokami. Dla podniesienia odporności organizmu bardzo ważny jest także pobyt na świeżym powietrzu. Dotleniony organizm nie tylko lepiej funkcjonuje, ale jest także bardziej odporny na zimowe infekcje. Nie rezygnujmy ze spacerów nawet podczas mroźnych dni. Ubierajmy się ciepło, ale tak, aby się nie przegrzać. W okresie zimowym najlepiej jest ubierać się na tak zwaną cebulkę. Dla budowania naturalnej odporności organizmu niezwykle ważna jest także urozmaicona dieta. Nie możemy zapomnieć o produktach, które dostarczą nam witamin i składników mineralnych: chudym mięsie, nabiale, kaszach, pełnoziarnistym pieczywie, rybach, owocach i warzywach.

Telefon kontaktowy        (22) 828 59 03