Po zimie nasz organizm jest zwykle bardzo osłabiony. Mamy problemy z koncentracją, nasza skóra jest sucha, tworzą się zajady, łamią się paznokcie, wypadają włosy. To wszystko świadczy o przesileniu wiosennym związanym z dietą ubogą w mikroelementy i witaminy. W walce z tą nieprzyjemną przypadłością może nam pomóc odpowiedni sposób odżywiania.

Wiosną musimy pamiętać o owocach i warzywach (zawierają antyoksydanty, które skutecznie walczą z wodnymi rodnikami). Warto więc jeść szpinak, brokuły, cytrusy, czerwoną paprykę, natkę pietruszki, kiełki (najlepiej pszenicy, rzodkiewki, lucerny, czy rzeżuchy, które są źródłem witamin z grupy B, A, C i E oraz wielu składników mineralnych). Równie wartościowe są mrożone owoce, jak np. porzeczki, czy truskawki. Możemy też w bardzo przyjemny sposób dostarczać organizmowi magnez, który świetnie radzi sobie ze stresem, po prostu jedząc gorzką czekoladę, orzechy, czy gryząc pestki dyni i słonecznika. Nie zapominajmy też o czosnku, bo nie tylko działa bakteriobójczo, ale wpływa też na zwiększenie aktywności białych krwinek. Dieta pomagająca zwalczać przesilenie wiosenne powinna też być bogata w  ryby (bogate źródło cynku), pełnoziarniste pieczywo, kasze, nabiał, czy chude mięso.

 

Dieta oczyszczająca wiosną – jak ją stosować?


Dietę oczyszczającą organizm najlepiej stosować właśnie wiosną. Ale należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

  1. Stosować ją mogą tylko osoby zdrowe ( najlepiej byłoby najpierw skonsultować się z lekarzem).
  2. Diety oczyszczającej nie powinny stosować osoby ze schorzeniami układu moczowego, pokarmowego, układu krążenia oraz kobiety ciężarne i karmiące.
  3. Bardziej restrykcyjne diety nie są wskazane dla osób narażonych na wzmożony stres i przepracowanych (dieta, zamiast wzmocnić taki organizm, osłabi go).
    Jeśli będziemy pamiętać o tych zasadach, dieta oczyszczająca, zastosowana wiosną, doda naszemu organizmowi energii, a zmęczonej po zimie skórze przywróci naturalny blask.

Najlepszym rozwiązaniem będzie stosowanie takiej diety oczyszczającej, w której stopniowo, w ciągu 10–14 dni będziemy wprowadzać do naszego menu pełne zdrowia produkty. Ważne, aby oczyszczając organizm, pamiętać o całkowitym wyrzuceniu z naszej diety ciężkostrawnych produktów, żywności przetworzonej chemicznie, używek. No i oczywiście trzeba zrezygnować z fast foodów.

 

KategoriaBlog

Telefon kontaktowy        (22) 828 59 03