Kiedy kończy się zima, wielu z nas stwierdza, że pozostały po niej nadprogramowe kilogramy, które warto byłoby zrzucić. W okresie tym należy też zadbać o dostarczenie naszemu organizmowi tego, co ochroni nas przed przesileniem wiosennym – potrzebnych składników mineralnych i witamin.

Co powinno znaleźć się w wiosennej diecie?

Wiosna to czas, kiedy czujemy się osłabieni fizycznie, mamy problemy z koncentracją, a wszystko to jest związane z ubogą w witaminy i mikroelementy dietą. W tym okresie należy szczególnie zwrócić uwagę na zachowanie odpowiednich proporcji między poszczególnymi składnikami naszego pożywienia. Najlepiej unikać cukrów prostych oraz tłuszczów pochodzenia zwierzęcego, ograniczyć spożycie soli, spożywać dwa razy więcej węglowodanów niż białka. A przede wszystkim należy pamiętać o jedzeniu produktów niepoddanych obróbce termicznej, w czasie której tracą najwięcej wartości odżywczych. Wiosna to czas, kiedy możemy wreszcie sycić się smakiem świeżych owoców i warzyw, które mają duże znaczenie dla naszego zdrowia.

• Sałata – warzywo szczególnie polecane osobom odchudzającym się – zawiera błonnik; oczyszcza i odświeża organizm, łagodzi objawy cukrzycy.
• Zielona pietruszka – odświeża oddech, jest doskonałym źródłem witaminy C, pomaga w leczeniu niedokrwistości z niedoboru żelaza, jest źródłem magnezu, wspomaga odporność
• Szczypiorek – zabija bakterie, wspomaga przemianę materii, jest źródłem witamin, karotenu, mikroelementów
• Rzodkiewka – zapobiega łysieniu, pomaga zachować młodą skórę
• Ananas – jest świetnym źródłem witaminy A, wapnia, żelaza, witamin z grupy B. Sok ze świeżego ananasa pomaga leczyć niestrawność
• Melon – może wzmocnić serce, reguluje ciśnienie, pomaga obniżyć poziom cholesterolu, ma działanie moczopędne, zawiera duże ilości potasu, witaminy C i beta karotenu
• Grejpfrut – wspomaga przemianę materii, jest źródłem witaminy C i B

Poznajmy zasady zdrowego odżywiania

Przygotowując posiłki, należy kierować się kilkoma zasadami:
• mięso jeść trzy razy w tygodniu
• codziennie spożywać 5 porcji owoców i warzyw
• posiłki przygotowywać z chudego mięsa (np. indyk lub kurczak)
• spożywać produkty z mąki pełnoziarnistej (ograniczyć produkty z białej mąki)
• przynajmniej raz w tygodniu jadać ryby, które są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega3 oraz witamin: D i B
• nie zapominać o odpowiednim nawodnieniu – pić codziennie 2 litry płynów (najlepiej niegazowaną wodę mineralną), świeże wyciśnięte soki oraz zieloną herbatę

Jak zrzucić wiosną zbędne kilogramy?

Nie da się schudnąć bez ustalenia zbilansowanej diety. Nie należy jednak zapominać o tym, że sama dieta nie wystarczy. Niezbędna jest jeszcze aktywność fizyczna. Każdy, kto chce zrzucić nadprogramowe kilogramy, powinien ćwiczyć chociaż 30 minut każdego dnia. Dobrze byłoby też zdecydować się na większy wysiłek fizyczny, przynajmniej 2 razy w tygodniu. Może to być basen, siłownia, ale wystarczy też regularne bieganie, wycieczki rowerowe, czy nordic walking. Idealnej figury nie zdobędziemy, siedząc przed telewizorem.

KategoriaBlog

Telefon kontaktowy        (22) 828 59 03