Jesienią organizm jest narażony na różnorakie infekcje. Dni stają się coraz chłodniejsze, pojawiają się przymrozki, długie deszcze. Jesteśmy także narażeni na brak promieni słonecznych. W obliczu tak niesprzyjających warunków konieczne jest wsparcie organizmu z zewnątrz. Jednym z najważniejszych elementów odpowiedniej profilaktyki jest zdrowa dieta. Zrównoważone odżywianie to podstawa dobrej kondycji o każdej porze roku. Jesienią jednak zasada ta nabiera jeszcze większego znaczenia. Bez właściwego trybu odżywiania się nie sposób uchronić organizmu przed nawracającymi przeziębieniami.

 

Przede wszystkim – rozgrzej się!

Pamiętaj, by jesienią jeść jak najwięcej rozgrzewających posiłków. O ile latem możesz sobie pozwolić na spożywanie dużej ilości surowych sałatek, o tyle w zimne miesiące należy z nich nieco zrezygnować. Na obiad szykuj pożywne zupy i gotowane warzywa. Twój organizm powinien stale być dogrzewany od środka. Ma to ogromne znaczenie przede wszystkim z perspektywy funkcjonowania nerek, które są fundamentem zdrowia całego organizmu.

Oprócz rozgrzewających obiadów, pamiętaj o piciu ciepłych napojów. Odłóż na bok zimne soki i chłodzoną w lodówce wodę mineralną. To ważne, żebyś pił sporo owocowych i ziołowych herbatek. Dodawaj do nich imbiru (wspomaga krążenie krwi) i miodu (jest o wiele lepszy od cukru).

 

Dużo witamin i minerałów!

Oczywiście bardzo ważna jest także odpowiednia stymulacja organizmu witaminami. Nie powinno się diety jesiennej opierać wyłącznie na surowych, zimnych produktach, jednakże rezygnacja ze świeżych warzyw i owoców to bardzo zły pomysł. Zamiast słodyczy zainwestuj w cytrusy i kiwi. Jedz sporo suszonych owoców. Możesz też korzystać z przetworów. Dobrym pomysłem będzie dodawanie do obiadu kiszonej surówki lub ogórków kiszonych. Nie zapominaj także o pomidorach, papryce, szpinaku, cebuli i innych warzywach, które możesz dodać do prawie każdego posiłku. Jeśli jesz kanapkę – uzupełnij ją jakimś zdrowym dodatkiem. Oczywiście komponuj posiłki zgodnie ze swoim smakiem, przyjmij jednak zasadę, że do każdego posiłku należy dodać warzywo lub owoc.

 

Nie takie złe tłuszcze

Nie odchudzaj się jesienią za pomocą głodówek! Twój organizm potrzebuje tłuszczu! Oczywiście nie oznacza to, że możesz zajadać się fast foodami. Powinieneś jednak tak komponować posiłki, by pojawiło się w nich dużo dobrej jakości mięsa lub ryb. Nie wystrzegaj się tłuszczu, ponieważ ma on ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania Twojego organizmu. Bez odpowiedniej ilości mięsa, ryb lub oliwy będziesz po prostu chodził głodny, co sprzyja podłapaniu infekcji, nadmiernej senności i utracie drogocennych minerałów.

 

Zioła – naturalna apteka

Kiedy poczujesz, że „łapie Cię” przeziębienie, spróbuj naturalnych środków. Nie sięgaj od razu po leki objawowe. Postaraj się stymulować swój organizm za pomocą leków z zielonej apteki, czyli preparatów ziołowych. Nie ma żadnej przesady w powiedzeniu babci, że syrop z cebuli może pomóc w przeróżnych przypadłościach. Nie jest trudno go wykonać, a z pewnością wspomoże on funkcjonowanie Twojego organizmu. Podobnie zresztą z cytryną i miodem. Czujesz, że w gardle tworzy się stan zapalny? Zalej plaster cytryny miodem i zjedz go rano przed wyjściem do pracy. Efekt murowany.

Nie sposób także nie wspomnieć o czosnku – roślina ta jest uznawana za naturalny antybiotyk. Możesz wykonywać nalewki czosnkowe i syropy z czosnku lub po prostu zjeść kanapkę z pokrojonym czosnkiem. Z pewnością taki specyfik przyniesie ulgę w różnych chorobach.

 

Suplementacja – dobrym sposobem na odporność

Jesienią należy wykonywać profilaktyczne badania krwi. Jeżeli zauważysz, że brakuje ci pewnych składników, np. magnezu, spróbuj odpowiedniej suplementacji. Nie możesz utrzymać zdrowia, jeśli w Twoim organizmie będzie brakowało konkretnych składników. Pamiętaj jednak, by sięgać tylko po sprawdzone suplementy. Wiele sprzedawanych preparatów nie ma dobrej przyswajalności. Może się więc okazać, że pomimo sumiennego zażywania tabletek, w Twojej krwi ciągle brakuje odpowiedniej ilości mikroelementów.

Telefon kontaktowy        (22) 828 59 03